Генератор ВАЗ-2106: 5 основних елементів і 4 етапи діагностики

Як і будь-який генератор, даний пристрій у ВАЗ-2106 — дуже надійний і довговічний в експлуатації апарат. Але автовласнику потрібно вивчити його основні елементи і не забувати про своєчасній діагностиці, яка допоможе Вам заощадити час і гроші на ремонт.

Генератор ВАЗ-2106 працює на змінному струмі і призначений для живлення бортових випрямлячів автомобіля і акумуляторної батареї. По конструкції трифазний, з синхронною системою, яка має електромагнітне збудження правого обертання. Якщо виникає необхідність заміни або ремонту такого пристрою, то необхідно знати основні особливості цього генератора.

Конструкція і кріплення генератора

Генератор ВАЗ-2106 кріпиться з допомогою спеціальних вушок на корпусі. З’єднанням виступає болт, що кріпиться до кронштейна, разом зі шпилькою для фіксації на натяжної планки. Для запобігання пошкоджень вушок кришок в отворах є спеціальні буферні прокладки на основі гуми.

Генератор ВАЗ-2106 — пристрій, що складається з декількох частин.

Головними компонентами генератора виступають наступні елементи.

  1. Ротор.
  2. Статор.
  3. Кришки з алюмінієвого сплаву.
  4. Елементи кріплення.
  5. Шків генераторного приводу.

При цьому слід зазначити, що кожен з цих елементів має всередині себе власні частини. У ротора такими виступають вал з рифленою поверхнею, на яку насаджено сталева втулка. А також на ньому розташовані сталеві полюси, що утворюють разом з валом і втулкою сердечник генератора. Наявна на роторному валу вентиляторна крильчатка потоком повітря охолоджує блок випрямляча та інші внутрішні частини автомобіля. Забір повітря здійснюється через вікна кришки.

Потік з цих вікон проходить всередині електричного генератора між статором і ротором, з допомогою крильчатки вентилятора він викидається назовні. Шків генератора і його крильчатка виготовляються з тонколистової сталі. З’єднання їх між собою ведеться процесом зварювання.

Принцип роботи пристрою

Робота і характеристики генератора ВАЗ-2106 ґрунтуються на тому, що є рухоме магнітне поле. Воно створюється навколо обмотки на роторі. Найважливішим моментом у генеруванні електричної енергії є наявність магнітного поля дії і рухи.

Дивіться також:  Зворотний клапан паливної системи: 4 ознаки несправності і ремонт

Обов’язково прочитайте статтю нашого фахівця, в якій детально описується принцип роботи генератора змінного струму.

Напруга постійного виду подають на обмотку ротора, коли запалювання включається за допомогою щіток. При прокручуванні колінчастого через стартер починається рух, тобто генерується електрична енергія.

Коли відбудеться остаточний запуск, то апарат продовжить виробляти енергію. Для рівномірного обертання необхідно наявність в конструкції натяжителя ременя генератора. Оскільки пристрій трифазне, треба випрямити змінну напругу на 12 вольт. Допомагає в цьому мостовий напівпровідниковий випрямляч, діоди якого запресовані в корпус.

Діагностика регулятора напруги

Регулятор напруги необхідний для того, щоб тримати його постійним і величиною в 12 вольт для стабільної роботи генератора і машини в цілому. Якщо необхідно перевірити такий елемент на предмет його працездатності, то слід діяти за таким алгоритмом:

  • берете джерело живлення і лампу;
  • лампа підключається до контактів регулятора, сполучених із щітками;
  • подаєте напруга 12 вольт на вихід реле і корпус;
  • лампа буде горіти до досягнення напруги 15 вольт.

Якщо лампа по досягненні зазначеної величини гасне, то регулятор повністю справний. В іншому випадку буде виявлена поломка. А це означає, що потрібно його негайний ремонт або повна заміна.

Перевірка обмотки і ротора

Щоб провести діагностику генераторної обмотки, необхідно використовувати мультиметр і мегаомметр. Перевірка ведеться на наявність короткого замикання на корпусі і опір котушок, оскільки таким чином можна отримати повноцінну діагностику.

Додатково рекомендуємо прочитати статтю нашого експерта, в якій розповідається про те, як перевірити генератор.

Проводиться огляд на предмет перегинів проводу і його подгораний. При виявленні подібних дефектів слід повністю перемотати обмотку. Наявність замикання між витками покаже мегаомметр.

Обмотки генератора важливі для пристрою, оскільки їх несправність вимагає повноцінної заміни всього пристрою. Це відбувається тому, що ремонт елементів агрегату по сумі обійдеться в ціну нового пристрою.

Дивіться також:  Принцип роботи турбіни: 2 основних види нагнітачів повітря

У ротора на агрегаті є своя обмотка. Мотають її без розривів і відводів. Важливо упевнитися в тому, що не є замикання на корпусі і обривів, для цього визначають опір обмотки. Фактична перевірка ведеться за допомогою лампи розжарювання.

Перевірка провадиться таким чином, щоб харчування пішло на контакт, що йде до котушки. Лампа включається між другим контактом є джерелом напруги. Живлення йде на корпус, лампа з’єднується з виводом котушки і джерелом напруги.

Загоряння лампочки свідчить про те, що обмотка пробивається на масу і потрібно його повна заміна.

Висновок

Розглянуте пристрій — генератор ВАЗ-2106 — є дуже важливим елементом автомобіля. Без нього неможливо привести транспорт в рух. Тому знання пристрою апарату і способів його діагностики дозволяє продовжити термін служби пристрою і автомобіля в цілому!