Регулятор тиску палива: пристрої, робота, ремонт, як зняти і перевірити

Найважливіша частина будь-якого автомобіля — двигун та всі його складові, як наприклад, регулятор тиску палива. Саме він відповідає за якість руху, а що найважливіше, за безпеку водія і його пасажирів. Тому дуже важливо вміти вчасно виправляти неполадки і стежити за роботою двигуна і регулятора.

Двигун транспортного засобу — найважливіший модуль, що відповідає за якість руху, а також продуктивність всього агрегату. Його стан, як і якість взаємодіючих елементів безпосередньо впливає на безпеку водія і пасажирів під час експлуатації автомобіля. Саме тому своєчасна діагностика і усунення несправностей є першочерговим завданням для кожного водія.

Ефективність роботи двигуна багато в чому визначається особливостями функціонування допоміжних пристосувань, в тому числі і обладнання, що забезпечує впорскування палива в циліндри. Об’єм рідини, який воно підтримує, залежить від наступних факторів: час роботи форсунки, рівень тиску всередині паливної рейки, особливості функціонування впускного колектора.

З метою обліку всіх згаданих чинників, а також для забезпечення більш точної подачі палива багато виробників авто використовують у своїх двигунах регулятори тиску. Вони дозволяють підтримувати на належному рівні рециркуляцію горючої рідини.

Пристрій і принцип роботи РДТ

РДТ сконструйований у вигляді мембранного клапана, з одного боку до якого підключають шланг з подачею палива, з іншого — пружинний механізм впускного колектора. Дане пристосування забезпечує необхідну різницю тисків повітря і горючої рідини на форсунці, а також у впускному колекторі. Враховуючи це, надлишки бензину або дизеля будуть спрямовані в бак по зворотній магістралі.

Додатково рекомендуємо прочитати статтю нашого фахівця, в якій докладно розглядається ремонт дизельних форсунок.

Прилад для регулювання тиску палива сконструйований у вигляді двох камер: паливна і діафрагмова. Після потрапляння пального в перший резервуар з допомогою вхідного штуцера вона подається в діафрагмовий сектор з допомогою спеціального впускного трубопроводу. У разі коли рівень тиску в нижній камері перевищить сумарний, що створюється пружиною в діафрагменної, остання рухається таким чином, щоб залишок паливної суміші повертався в бензобак по зворотній лінії. Таким чином підтримується постійний перепад тиску в системі в межах 2,5 бар.

Транспортні засоби з дизельними двигунами передбачають зворотний клапан в паливній системі, має дещо іншу структуру.

Його складовими елементами є соленоїд і шток, що упирається в кульку для перекриття зворотного потоку. Подібним чином двигун отримує захист від швидкого зносу, що пов’язано зі зниженням гідравлічних коливань. Обслуговування та відновлення регулятора тиску палива на дизельному двигуні проводиться аналогічно бензинового аналога.

Дивіться також:  Зворотний клапан паливної системи: 4 ознаки несправності і ремонт

Розташування РДТ в паливній рейці транспортного засобу

Застосування спеціального регулятора для паливної системи пов’язане з необхідністю зниження або підвищення напору подачі пального в двигун при його роботі на різних обертах. Наприклад, для холостого ходу буде потрібно зовсім невелика кількість пального, в той час як при підвищенні швидкості інтенсивність його впорскування повинна підвищуватися.

З метою вирівнювання цієї різниці на всіх форсунках прилад встановлений в кінці паливної рейки. Стандартно він вмонтований в паливній рампі. Дуже часто його розташування може бути змінено – наприклад, РДТ поміщають в шланг для зворотної подачі або навіть в бак.

Розміщення в бензобаку дає можливість уникнути необхідності монтажу додаткових паливних магістралей, а зворотний клапан блокує потрапляння в систему зайвого пального. Незалежно від локалізації РТД виконує однакову функцію, що полягає в підтримці необхідного і безпечного для двигуна транспортного засобу напору пального.

Для систем без рециркуляції палива РДТ знаходиться в паливному баці, а його конструкція розрахована на підтримку одного і того ж тиску рідини по відношенню до атмосферного. Специфікою такого варіанту розташування є те, що різниці між тисками палива в баку і у впускному колекторі не будуть постійними, що в кінцевому підсумку враховано в тривалості упорскування робочої рідини.

Можливі причини несправності в роботі РДТ

Конструкція регулятора тиску палива продумана таким чином, щоб за час зупинки двигуна тиск палива в системі залишався стабільним. Проте домогтися цього не завжди вдається. Це пов’язано з зношуванням клапана, який з часом втрачає свою можливість утримувати паливо. У зв’язку з цим для того, щоб завести двигун, водієві доводиться довго крутити стартер.

Найбільш поширеними проблемами з пристроєм, що регулює подачу палива, є наступні нюанси.

  1. Клапан в пристрої повністю не тримає тиск. Основною причиною такої поломки є осідання пружини, що втратила можливість створювати необхідний опір. У цьому випадку бензин буде повертатися назад в бак, не потрапляючи в форсунки двигуна.
  2. Ускладнений рух палива, пов’язане з закупоркою регулятора тиску. Це призводить до того, що з пів-обороту двигун навряд чи вдасться завести.
  3. Спостерігається підклинювання приладу, пов’язане нерівномірним зміною рівня тиску. При цій несправності виникають проблеми з розгоном транспортного засобу, також знижується динаміка, що впливає на безпеку водія і пасажирів.
Дивіться також:  Ремонт кузова автомобіля: 3 види ремонту, видалення подряпин, фарбування

Варто звернути увагу, що регулятор тиску подачі палива найбільш часто виходить з ладу у зв’язку із зносом. Така поломка спостерігається після 100-200 тис. км пробігу. В даному випадку спостерігається витончення або иссыхание мембрани. Пружина при цьому слабшає, а клапан поступово подклинивает. У разі коли проблеми з клапаном спостерігаються раніше цього моменту, причина поломки полягає в неякісної збірки або шлюбі деталі.

Іншою причиною несправності клапана може бути низька якість пального. При такому розкладі сторонні домішки, які потрапляють в робочу рідину, засмічують РДТ. На відміну від першого варіанта, коли можна замінити мембрану самостійно, доведеться звертатися в сервіс для встановлення нового пристрою, оскільки чистка клапана не передбачена.

Ознаки несправності РДТ

Існує ряд ознак роботи двигуна транспортного засобу, за якими можна визначити, що виведений з ладу РДТ. Найбільш частими серед них є:

  • нестійка робота силового вузла (він глохне), при якій рівень тиску паливної рідини стабільний і інші системи працюють нормально;
  • спостерігається зменшення чутливості мотора;
  • спостерігаються ривки і провали в роботі силового вузла, що особливо помітно в русі;
  • підвищується рівень шкідливість (наявність СН та СО) вихлопних газів;
  • підвищується витрата палива;
  • спостерігаються труднощі з запуском двигуна.

Також при виникненні несправностей в РДТ можуть спостерігатися підвищення витрати пального і підтікання робочої рідини на шлангах системи, що не вирішується установкою нових хомутів і заміною трубок. У разі появи описаних вище ознак несправності кожному водієві корисно вміти перевіряти регулятор тиску палива.

Діагностика представленого обладнання проводиться наступним чином.

Крок 1. Викрутити пробку штуцера, що забезпечує подачу паливної рідини в першу камеру, і оглянути ущільнювальне кільце. В тому випадку коли воно втратило свою цілісність або спостерігаються явні дефекти, необхідно провести заміну.

Крок 2. Витягти золотник з штуцера, що здійснюється так само, як і з аналогічним пристосуванням в шині. Після цього потрібно зафіксувати шинний манометр з допомогою спеціального хомута на останньому і виміряти тиск в момент роботи силового вузла. Після звірки параметрів з вказаними виробником можна зробити висновки про несправність пристосування. Варто врахувати, що при відключенні вакуумного шланга рівень тиску повинен трохи підвищуватися. Коли цього не відбувається, повна заміна пристрою неминуча.

Дивіться також:  Електросхема ВАЗ-2109: 7 частих несправностей і можливі доробки

Без застосування манометра можна також провести перевірку тиску в паливній рейці. При цьому необхідно пережимати шланг зворотної подачі горючої рідини під час роботи двигуна. Коли це буде зроблено, двигун з непрацюючим універсальним регулятором тиску паливної рідини починає набирати потужність, і всі циліндри вступають в роботу.

Незважаючи на ефективність такого методу, пережати зворотний шланг не завжди можливо для моторів сучасних видів транспортних засобів, оскільки в них встановлені металеві трубки або шланги з недостатньою довжиною. При бажанні перевірити РДТ на інжекторі можна скористатися тільки одним способом, який передбачає застосування манометра.

Ремонт і заміна РДТ

Якщо в роботі транспортного засобу спостерігається ряд ознак несправності регулятора палива, його діагностика — єдиний крок на шляху до повернення належних експлуатаційних параметрів. В тому випадку коли перевірка свідчить про те, що прилад вийшов з ладу, необхідно здійснити наступне.

Крок 1. Витягти пробку штуцера, щоб мати можливість проконтролювати тиск горючої рідини на його торці.

Крок 2. Використовуючи спеціальний металевий захисний ковпачок, акуратно дістати з внутрішньої порожнини штуцера золотник.

Крок 3. Знизити тиск в системі живлення, після чого обережно зняти вакуумний шланг з пристрою.

Крок 4. Зняти гайку, за допомогою якої здійснювалося кріплення трубки, подає пальне.

Крок 5. Після того як будуть відкручені два болта, службовці для кріплення модуля до паливної рамі, потрібно плавно виводити штуцер їх отвори.

Крок 6. Обережно дістаємо РДТ.

Як правило, витягнуте пристрій не підлягає ремонту, і його міняють на новий, більш функціональний. Придбати модуль з доставкою можна в будь-якому спеціалізованому магазині, так і через Інтернет.

Висновки

Регулятор тиску палива варто вважати основним модулем транспортного засобу, що підтримує роботу всієї паливної системи. Все, що від вас вимагається уважність та оперативне реагування. Його відновлення і діагностика по великій частині є процедурами, які не вимагають певних навичок або зусиль. Однак якщо знехтувати поданими рекомендаціями, доведеться повністю міняти модуль, що призводить до стрімкого збільшення його вартості.