Регулювання карбюратора ВАЗ-2109: 5 ознак несправності

За яких обставин потрібно регулювання карбюратора ВАЗ-2109? Послідовна інструкція з проведення регулювальних робіт карбюратор «Солекс».

Карбюратор — важливий елемент двигуна, який відповідає за подачу правильної повітряно-паливної суміші. Порушення в роботі сайту, можуть призвести до різних поломок двигуна і вивести авто з ладу. Своєчасна регулювання карбюратора ВАЗ-2109 дозволить запобігти серйозні поломки, а також покращить якість пересування на машині.

Вітчизняні авто ВАЗ-2109 оснащені надійним і ремонтопрігодним карбюратором «Солекс». Пристрій зарекомендувало себе як досить надійне, але для забезпечення тривалого періоду експлуатації необхідно його постійно чистити і регулювати. Порушення в роботі деталі можуть призвести до перевитрати палива і серйозних поломок в двигуні. Регулювання карбюратора ВАЗ-2109 може проводитися самостійно в домашніх умовах при наявності комплекту інструментів.

Ознаки поломки карбюратора

Карбюратор, як і інші частини двигуна, відіграє велику роль при пересуванні автомобіля. Несправності вузла проявляються спочатку неприємними симптомами, а тільки потім призводять до серйозних порушень в роботі мотора. Першими ознаками, на які слід звернути увагу, виступають наступні прояви.

  1. Провали педалі. При натисканні на педаль газу машина деякий час їде з тією ж швидкістю і тільки через кілька секунд починає прискорення. Іноді інтервал може доходити до 10 — 20 секунд, і тоді його ігнорування стає небезпечним.
  2. Ривок. Різкий набір і скидання швидкості може свідчити про несправності карбюратора. Зазвичай ривки дуже короткочасні, тому їх можна сплутати з ознаками несправностей інших деталей.
  3. Посмикування. Низка ривків, яка повторюється з деяким інтервалом, говорить про виникнення проблем в карбюраторі.
  4. Розгойдування. Наступні один за одним провали призводять до того, що створюється ефект розгойдування.
  5. Повільний розгін. Якщо машина стала значно повільніше розганятися, а явних причин для цього немає, то варто провести регулювання карбюратора ВАЗ-2109 «Солекс».
Дивіться також:  Як почистити свічки запалювання? 4 нескладних дії для усунення нагару

Хоч всі ці ознаки з високою ймовірністю вказують на поломку карбюратора, але іноді можуть зустрічатися ситуації, при яких характерні особливості несправності стають неінформативними.

У нестандартних випадках необхідно провести комплексну діагностику.

Як налаштувати карбюратор на ВАЗ-2109 «Солекс» своїми руками

Спочатку потрібно підготувати весь інструмент для коригування та ремонту карбюратора. Налаштування часто супроводжується невеликими ремонтними роботами, тому майстри рекомендують мати під рукою весь необхідний інструмент. У приміщенні, в якому буде проводитися розбирання механізму, необхідно забезпечити хорошу вентиляцію, так як сильні випаровування палива можуть призвести до погіршення самопочуття.

В процесі роботи не можна використовувати дрантя або щітки, тому варто заздалегідь підготувати спеціальний матеріал, який не сиплеться і не змінює своєї структури.

Для зручності та якісного результату автомобіль повинен обов’язково знаходитися на горизонтальній площині. Плоска викрутка повинна знаходитися завжди поруч, так як вона використовується найчастіше при настройці карбюратора. Чистку деталі необхідно проводити спеціальними засобами або, в крайньому випадку, чистим бензином.

Налаштування поплавкової камери

В поплавковій камері регулюється рівень палива. Цю частину пристрій простіше всього відремонтувати, налаштувати, тому початківцям майстрам або автолюбителям краще почати саме з цього пункту. Регулювання карбюратора ВАЗ-2109 своїми руками складається з декількох етапів:

  1. Необхідно завести двигун і дати йому попрацювати протягом 2 — 3 хвилин.
  2. Після того, як мотор був заглушений, необхідно зняти повітряний фільтр з «Солекса».
  3. Далі слід від’єднати шланг для палива.
  4. Демонтуючи карбюраторну кришку треба вивернути 5 металовиробів. Особливістю демонтажу болтів виступає необхідність їх викручування суворо вертикально. При неправильному зняття металовиробів можна пошкодити поплавці, що стане причиною серйозного ремонту.
  5. У нормі відстань від кромки карбюратора до бензину дорівнює 25,5 міліметрів. Якщо відстань не збігається, то його потрібно підкоригувати шляхом загинання язичка кронштейна поплавців. Так як з першого разу складно виставити потрібну відстань, то процедура подгибания може повторюватися неодноразово.
  6. Поки кришка знята, фахівці рекомендують перевірити її на паралельність крайок і в разі необхідності відновити правильне положення елементів.
Дивіться також:  Заміна хрестовини карданного валу ВАЗ-2107: 3 поради щодо вибору запчастини

На «дев’ятці» ці роботи проводити досить легко.

Одним з основних умов виступає постійне підтримання чистоти і попередження попадання в карбюратор різних дрібних частин.

Регулювання пускового пристрою

Пусковий пристрій може налаштовуватися в знятому стані. Перед регулюванням необхідно перевірити стан діафрагми. Деталь досить часто виходить з ладу, тому її необхідно відразу ж після виявлення деформацій замінити на нову. Налаштування пускового пристрою відбувається в п’ять етапів:

  1. Закриття повітряної заслінки. Для цього потрібно провернути важіль приводу.
  2. Зміна розташування штока. За допомогою викрутки або іншого предмета шток пристрої пуску встановлюється на час проведення регулювальних робіт.
  3. Замір зазорів. Після утоплення штока заслінка трохи відкривається. Потрібно заміряти відстань між заслінкою та стінкою камери. Показники звіряються з заявленими виробником параметрами і при необхідності відбувається регулювання.
  4. Налаштування пускового механізму. При виявленні розбіжності розмірів зазорів проводиться регулювання. Для цього за допомогою викрутки провертається гвинт. Гвинт при викручування забезпечує збільшення зазору, а при укрученні — зменшення.
  5. Завмер зазору дросельної камери. Повітряна заслінка обов’язково щільно закривається. Розміри зазору зазначаються у посібнику, завдяки чому спрощується процес регулювання положення дросельної камери. Налаштування також проводиться за допомогою металовироби.

Регулювання холостого ходу

Регулювання ходу виконується на повністю змонтованої системи. Мотор треба добре прогріти перед налаштуванням холостого ходу. Краще при регулюванні скористатися тахометром і аналізатором газів, але без останнього можна обійтися. Налаштування без газоаналізатора проводиться за наступною схемою.

  1. При вимкненому двигуні необхідно загвинтити до упору метиз якості повітряно-паливної суміші.
  2. Далі потрібно зробити 3 — 4 обороту у зворотний бік.
  3. Движок необхідно завести, прибрати підсос, включити вентилятор і дальнє світло.
  4. Гвинтом кількості пального необхідно вивести обороти двигуна до значення 750 — 800 обертів/хвилина.
  5. Гвинт якості потрібно поставити на максимальні оберти.
  6. Гвинт кількості потрібно поставити на 900 обертів/хв.
  7. Далі за допомогою гвинта якості обороти необхідно знизити до показника 800.
  8. Гвинт якості необхідно підкручувати до тих пір, поки двигун не почне працювати нестійко. Після того, як почнуть плавати обороти, необхідно провернути гвинт на один або половину оберту назад.
  9. Гвинт кількості потрібно встановити на необхідні оберти. Для літа показник знаходиться в межах 800 — 900 обертів/хв, для зими 900 — 1000 обертів.
Дивіться також:  Заміна ланцюга ГРМ: інструкція по монтажу і натяжці + 3 ради

Регулювання холостого ходу дозволить домогтися споживання меншої кількості палива при сталих обертах в будь-який час року.

Регулювання карбюратора — досить проста задача, яка вимагає скрупульозності і послідовності. При необхідності може бути проведений попутно дрібний ремонт. Серйозні поломки краще усувати в умовах автосервісу.