Шліфування колінвала: 5 етапів проведення робіт і 4 рекомендації

Як повинна проходити шліфування колінвала? Перед початком шліфування необхідно зняти з двигуна все навісне обладнання і злити витратні матеріали. Потім двигун потрібно дістати з моторного відсіку, і без помічника тут не обійтися. Розкривши піддон силової установки, можна відкрутити кришки підшипникових вузлів.

При експлуатації автомобіля всі його вузли піддаються зносу і потребують ремонту. Найчастіше автолюбителі стикаються з проблемою шліфування колінвала. Це пов’язано з зносом опорних поверхонь підшипникових вузлів і є досить складною операцією, з якої можуть самостійно впоратися не всі автовласники. Їм в першу чергу необхідно вжити всі заходи для того, щоб мінімізувати кількість звернень в автосервіс.

Причини ремонту

Колінчастий вал має складну конфігурацію і необхідний для конвертації зворотно-поступального руху циліндрів в обертальний. Саме завдяки цій деталі автомобіль рухається. Зрозуміти причини зносу та подальшої шліфовки колінчастого вала можна за схемою його кріплення і роботи:

  • у блоці силової установки деталь монтується в нижній частині на корінних підшипниках, кількість яких відповідає числу циліндрів;
  • пов’язані з поршнями шатуни також встановлюються на підшипники ковзання, які розміщені на шийках.

Саме ці підшипникові вузли і повинні представляти для автолюбителя особливий інтерес. Щоб продовжити термін служби підшипників, до них подається масло з допомогою прихованої мастильної системи. Під час експлуатації автотранспортного засобу шийки і вкладиші зношуються, що призводить до падіння тиску масла і подальшого виходу з ладу силовий установки.

Щоб не купувати нові деталі для повернення працездатності двигуна, автовласники віддають шліфування валів. Це дозволяє заощадити пристойну суму, особливо якщо мова йде про іномарці.

У підшипниках використовуються змінні вкладиші, виготовлені з особливих сплавів. При досягненні певного показника зносу необхідно провести розбирання силової установки і замінити вкладиші. Однак попередньо варто проточить шийки під розмір нових деталей.

Дивіться також:  Ремонт стартера своїми руками: 6 причин поломки, розбір і заміна щіток

Саме процес підгону діаметра шийок під вкладиші ремонтні і називають шліфуванням валу. Можна виділити кілька основних причин необхідності відновлення вузла:

  • часте використання неякісних мастильних матеріалів;
  • заміна моторної рідини проводиться не за графіком;
  • перед поїздкою власник машини недостатньо прогріває силову установку;
  • попадання в мотор вологи.

Проведення робіт

Багато автовласників воліють виконувати ремонтні роботи своїми руками. Проте шліфування колінчатих валів повинна виконуватися спеціалістом, так як вимагає наявності точного обладнання. Серйозні вимоги пред’являються і до працівника, що виконує операцію.

Перед початком шліфування необхідно зняти з двигуна все навісне обладнання і злити витратні матеріали. Потім двигун потрібно дістати з моторного відсіку, але без помічника тут не обійтися. Розкривши піддон силової установки, можна відкрутити кришки підшипникових вузлів.

Коли ця операція буде завершена, витягуються колінвал і вкладиші. Перед початком шліфування деталь повинна бути ретельно очищена. Для роботи з шийками колінчастий вал повинен бути встановлений на спеціальний верстат. Потім необхідно виміряти діаметр самої зношеної шийки, всі інші будуть оброблятися до цього розміру.

На наступному етапі колінвал повинен бути якісно збалансований. Лише після цього можна приступати до шліфування деталі.

По завершенні операції вал ретельно промивається для видалення стружки. Особливу увагу в цей момент необхідно приділити каналах, по яких в підшипникові вузли подається мастильний матеріал.

На заключному етапі проводиться контроль геометрії деталі, але колишні розміри в якості орієнтирів вже не використовуються. Можливе проведення шліфування з напиленням, завдяки чому продовжується термін експлуатації вузла. Після проведення всіх операцій залишається встановити вал в силову установку.

Продовження терміну експлуатації

Кожен власник автотранспортного засобу, який вже стикався з проведенням цієї операції, знає, наскільки дорогою вона є. Це пов’язано не тільки з високою складністю робіт, але і з необхідністю серйозної розбирання силової установки. Навіть якщо ремонт буде проведений в короткі терміни, кілька днів автомобіль не зможе пересуватися.

Дивіться також:  Регулятор тиску палива: пристрої, робота, ремонт, як зняти і перевірити

Під час обкатного етапу також слід проявити максимальну обережність. Щоб уникнути цих неприємностей, можна частіше міняти автомобілі або акуратно експлуатувати наявний. Саме від водія залежить термін безперебійної роботи силової установки.

Щоб мінімізувати кількість звернень в автосервіс для проведення цієї складної операції, водій повинен дотримуватися кілька простих правил:

  • не допускати перегріву мотора і надмірних навантажень;
  • міняти витратні матеріали строго за встановленим виробником графіком;
  • грамотно вибирати присадки до мастил;
  • всі ремонтні роботи, які проводяться в моторному відсіку, варто довіряти професіоналам.

Висновок

Збільшити строк експлуатації коленвала і двигуна в цілому досить просто. При цьому контролювати стан валу можна і без його розбирання, якщо уважно стежити за тиском в мастильної системі і якістю олії.