Вакуумний підсилювач гальм: пристрій і 3 способи його перевірки

Вакуумний підсилювач гальм — це те, що зводить до мінімуму зусилля водія при спробі зупинити автомобіль. Ми розповімо вам детальніше про нього, і навіщо він потрібен. Так само прочитаєте багато ви миєте дізнатися багато цікавої інформації на цю тему.

Щоб звести до мінімуму зусилля водія при спробі зупинити повністю або просто уповільнити важкий транспортний засіб, використовується спеціальний вакуумний підсилювач гальм. Робота даного елемента заснована на застосуванні такого процесу, як розрідження. Вакуумний підсилювач гальм розташований у такому місці і працює так, щоб навіть при самому слабкому зусиллі на педаль утворився значний гальмуючий фактор.

У статті увазі представлені відповіді на питання: що являє собою цей пристрій, як воно працює, як перевірити його на предмет працездатності та як провести необхідні ремонтні роботи.

Що таке вакуумний підсилювач гальм і навіщо потрібен

Вакуумний підсилювач гальмівної системи в сучасних авто — це особливий функціональний вузол, без якого складно уявити собі всю конструкцію цілком. Як відомо, зусиль ноги людини недостатньо, щоб уповільнити або зупинити рух машини, яка до того ж мчить на величезній швидкості. Саме в цей момент і приходить на допомогу даний пристрій. Підсилювач дозволяє всій системі відпрацювати з оптимальним коефіцієнтом корисної дії.

Додатково рекомендуємо прочитати статтю нашого фахівця, в якій докладно розповідається про головному гальмівному циліндрі.

Водій надає на педаль незначно посилення, порівняно з тим, як здійснюється робота його ж, але вже на колодках гальмівної системи. Саме вакуумний підсилювач дозволяє тендітним дівчатам управляти багатотонними позашляховиками.

Кажучи іншими словами, вакуумний підсилювач — це досить ефективна конструкція, яка забезпечує величезну різницю в усилениях, вироблених людиною і здійснюються за фактом.

Пристрій і місце розташування

За своєю конструкцією підсилювач являє собою міцний герметичний корпус, виконаний в округлій формі. Встановлюється деталь безпосередньо перед педаллю гальма, в особливій частині моторного відсіку.

Описуючи пристрій вакуумного підсилювача гальм, можна зазначити, що він складається з таких деталей і елементів, як:

  • корпус;
  • діафрагма для двох камер;
  • спеціальний стежить клапан;
  • шланг вакуумного підсилювача гальм;
  • штовхач гальмівної педалі;
  • шток поршня від основного гальмівного гідроциліндра;
  • поворотна пружина.
Дивіться також:  Не працює обігрів заднього скла: 5 причин і 3 варіанти ремонту

Корпусні частину підсилювача розділена на дві камери за допомогою діафрагми: атмосферну і вакуумну. Друга знаходиться з боку основного гальмівного циліндра, що стосується першої, то вона розташована з боку педалі гальма. Через зворотний клапан вбудованого підсилювача вакуумна камера з’єднується з джерелом розрядження наповнює його вакууму.

У дизельних авто джерелом подібного розрядження є електричний вакуумний насос. Тут здійснюється незначне розрідження, тому насос повинен бути використаний обов’язково. Присутній у вакуумного підсилювача зворотний клапан, призначений для роз’єднання його з джерелом розрядження в процесі зупинки двигуна і при виході з ладу електровакуумного насоса.

Атмосферний камера, у своєму вихідному положенні, з’єднується з вакуумною камерою. При натисканні на педаль гальма здійснюється з’єднання з атмосферним. Подібне переміщення виробляється за допомогою спеціального штовхача.

У конструкції вбудованого вакуумника, для збільшення загального рівня ефективності в складній ситуації, допускається спеціальна система екстреного гальмування. Вона має вигляд додаткового електромагнітного штокового приводу.

Принцип дії

Самим головним у даній конструкції є її надійність. Щоб приблизно уявити собі принцип роботи вбудованого вакуумника, варто уявити роботу механізму, в накопичувальний бак якого в процесі руху здійснюється подача повітря. В результаті досягається досить великий тиск. Подібний накопичений запас повітря, що подається під серйозним тиском, пропорційно подається в механізм, створюючи при цьому високе зусилля. В цьому полягає основний принцип дії підсилювача.

Незважаючи на відсутність будь-яких секретів в особливостях роботи механізму, виробники з особливою увагою ставляться до конструкції вузла. Це важливо з тієї причини, що для сучасного транспортного засобу, призначеного для експлуатації на високій швидкості, максимально надійна робота гальмівної системи — це найголовніший фактор.

Саме з цієї причини конструкція вакуумного підсилювача повинна бути максимально надійною.

Ознаки наявності несправностей у вакуумному підсилювачі гальм

При експлуатації авто особливу увагу потрібно приділяти питанням герметичності конструкції і численних трубок, які підключені до неї. Визначити несправність системи можна за такими ознаками:

  • необхідність значно збільшувати тиску на гальмівну педаль для більш ефективного гальмування;
  • знижена величина ходу гальмівної педалі;
  • гальмування триває після віджимання педалі;
  • нерівність в оборотах двигуна через підсосу, що йде з вакуумного шланга;
  • присутність додаткових звуків, схожих на підсос, і виробляються в процесі гальмування;
  • повний відмова в роботі підсилювача.
Дивіться також:  Вібрація при гальмуванні: 4 причини і 2 способи розвязання проблеми

Якщо підсилювач виходить з ладу, якщо двигун просто глухне, гальмівна система зазвичай залишається повністю справною. Єдиним чинником, яким виражається збій в системі, є відсутність зусиль або збільшення їх в процесі натискання на педаль.

Необхідно дуже уважно стежити за роботою підсилювача. Це одна з основних умов високого рівня безпеки руху.

Описуючи проблеми в роботі з гальмівним підсилювачем, можна розглянути деякі причини виходу його з ладу. Серед найпоширеніших з них можна відзначити наступні:

  1. Втрата герметичності шланга.
  2. Несправність діафрагми.
  3. Втрата основних властивостей вбудованих клапанів.
  4. Загальні порушення герметичності камер.
  5. Поломка поворотної пружини.

Загальний механізм роботи підсилювача гальмівного давно повністю відпрацьований. З цієї причини основна маса автолюбителів досить рідко стикається з проблемами і якими-небудь порушеннями. Незважаючи на це, систему гальмування потрібно час від часу ретельно тестувати, беручи до уваги загальну важливість її експлуатації.

Як самостійно перевірити працездатність гальмової системи?

Існує два відносно простих методу перевірити, як працює вакуумний підсилювач гальм. Перший полягає в наступних діях:

  1. Потрібно завести і прогріти двигун.
  2. Слід заглушити його.
  3. Кілька разів натиснути на гальмову педаль.

При першому натисканні вона повинна бути вичавлена до упору. Після повторного натискання і всіх наступних, хід руху педалі повинен знижуватися. Якщо при багаторазовому натисканні педалі не відзначається ніякої різниці, це говорить про те, що розрядження в підсилювачі не створюється.

Другий метод перевірки здійснюється при заглушеному двигуні. Буде потрібно кілька разів натиснути на гальмову педаль до межі, а при останньому натисканні зафіксувати її в натиснутому положенні. Після цього необхідно завести двигун. Якщо система працює справно, педаль трохи пересунеться вниз.

Щоб швидко визначити, як працює вакуумний підсилювач гальм, можна провести дуже простий тест. При запущеному двигуні потрібно максимально сильно вичавити гальма і потім заглушити двигун. Якщо протягом однієї хвилини після зупинки двигуна, педаль трохи зрушить вгору, можна судити про те, що в системі є невеликий витік повітря. Відповідно доведеться провести певні ремонтні роботи.

Дивіться також:  Як зняти ручку склопідіймача? 2 послідовних етапи

Способи самостійного усунення несправностей

Наявність несправності автоматично тягне за собою необхідність проведення ремонтних робіт.

Для цього потрібно звернутися в СТО або провести відновлення своїми руками, при наявності необхідних інструментів та обладнання.

При бажанні провести ремонтні роботи самостійно, в першу чергу доведеться придбати новий підсилювач, відвідавши має позитивну репутацію автомагазин.

Після здійснення покупки, потрібно виконати наступну послідовність дій:

  1. Потрібно від’єднати від гальмової педалі авто спеціальний шток вакуумного підсилювача. Для цієї мети буде потрібно акуратно зняти стопорну пластинку пальця, трохи підчепивши її попередньо чимось гострим.
  2. В підкапотному просторі необхідно від’єднати колодку із проводами від основного датчика рівня гальмівної рідини.
  3. Акуратно знімається шланг, за допомогою утримання зворотного клапана рукою.
  4. Від вакуумного підсилювача відкручується, за допомогою ключів, циліндр гальма. При цьому не потрібно від’єднувати всі гальмівні трубки.
  5. Необхідно відвернути 4 гайки кронштейна, в тій частині, де пристрій прикріплений до кузова транспортного засобу.

Після всіх цих дій можна буде без проблем зняти деталь одночасно з кронштейном. Потім потрібно буде просто від’єднати кронштейн від підсилювача, відкрутивши ще пару гайок. Після цього можна вважати підсилювач повністю знятим.

Усунувши вийшов з ладу елемент, можна буде під’єднати абсолютно новий, придбаний в автомагазині підсилювач. Для цього потрібно здійснювати зворотну послідовність дій.

Висновок

Вакуумний підсилювач автомобільної гальмівної системи є її незамінною деталлю. Обійтися без нього неможливо. Якщо підсилювач вийде з ладу, доведеться докладати серйозні зусилля в процесі елементарного гальмування, аж до натискання на педаль двома стопами. Крім того, переміщення в машині без підсилювача дуже небезпечно. При необхідності здійснити екстрене гальмування, може просто не вистачити відведеного для цього процесу гальмівного шляху.