Вібрація при гальмуванні: 4 причини і 2 способи розвязання проблеми

Така проблема, як вібрація при гальмуванні, найчастіше обумовлена деформацією гальмівних дисків. Причому при цьому відчуваються легкі поштовхи педалі гальма. Проблема вирішується заміною або проточкою деформованих дисків. У рідкісних випадках биття при гальмуванні з’являється з-за люфту в ходовій частині.

Від технічних характеристик і стану автомобільного транспорту багато в чому залежить безпека пасажирів і самого водія. Навіть дрібні ушкодження, що стали причиною вібрації при гальмуванні, можуть закінчитися дуже сумними наслідками. Для діагностики поломки краще звернутися до фахівців в автосервіс.

Основні причини

В першу чергу треба спробувати з’ясувати, чому при гальмуванні йде вібрація і що спровокувало биття. Змінювалися гальмівні колодки або ремонтувалася ходова складова? Діагностику несправності бажано починати з нових автодеталей. Можливо таке, що вони зроблені з низькоякісних матеріалів.

Також слід враховувати і професіоналізм автомеханіка, який ремонтував автомобіль. При недотриманні схеми монтажу система може відчувати сильні навантаження. Страждає від цього не тільки новенька деталь, але і вся система.

Кермо почав вібрувати після проїзду по снігу або глибоких калюжах? Потрібно обстежити гальмівні диски. Температурні стрибки можуть призвести до деформації матеріалів

Рульове колесо при гальмуванні вібрує, його складно утримати, а амплітуда збільшилася? Проблема, швидше за все, криється в некоректній прокачування гальмівної системи або несправності дисків. В цьому випадку потрібно негайно зайнятися ремонту, так як користуватися такою машиною дуже небезпечно. Автоколеса будуть кожен раз по-різному сприймати натискання на гальмівну педаль. Ризик ДТП значно підвищується, а комфорт від експлуатації авто погіршується.

До найпоширеніших причин биття при гальмуванні вважаються:

  • зношеність або деформація гальмівних дисків;
  • поломки ходової частини;
  • погано закупорені гайки;
  • деформація коліс або утворення грижі (читайте також про те, як відбувається ремонт бічних порізів шин).
Дивіться також:  Де знаходиться реле паливного насоса? 3 можливі місця установки

Перед ремонтом треба звернути увагу на фіксацію коліс, адже найчастіше причина вібрації полягає саме в недостатньо міцному кріпленні. Буде дуже прикро після звернення до послуг спеціаліста та їх оплати з’ясувати, що причина вібрації при гальмуванні була в одній-єдиній гайці, яка злегка розбовталася.

Знос гальмівних дисків

Це найпоширеніша причина. Вона також проявляється у зміні поведінки гальмівної педалі.

Для діагностики поломки можна скористатися ручником. Якщо вібрація пропала при його застосуванні, то поломку потрібно шукати в передній системі гальм. Така процедура дає можливість визначити конкретні несправні деталі.

Якщо причина так і не була знайдена, то потрібно оглянути гальмівні диски і випробувати колеса. Для цієї мети автомобіль потрібно підняти домкратом і зняти передачу. При наявності сумнівів у справності задньої осі потрібно спустити ручник і прокрутити колесо. Якщо воно обертається нерівномірно і змінює інтенсивність руху на одній дільниці, то проблема ідентифікована. Для пошуку поломки потрібно перевірити таким способом кожне колесо.

За зовнішнім виглядом конструкції гальмівних дисків можна судити про їх стан і справність. При виявленні сколів, тріщин і інших дефектів деталі потрібно проточить або повністю замінити. Якщо на поверхні було виявлено синюшний відтінок, то це є наслідком перегріву деталі. Оглядаючи гальмівну систему, потрібно звернути увагу і на супорти, так як вони теж часто стають причиною биття в рульовому колесі при гальмуванні.

Також радимо прочитати детальну статтю нашого фахівця про те, як влаштований вакуумний підсилювач гальм.

Інші поломки

Інші причини — деформація наконечників і проблеми з рульовою тягою. Автомобілісти-новачки часто не можуть самостійно ідентифікувати поломку. При наявності ненормальних згинів, першопричина стає зрозумілою навіть при візуальному огляді. Так чи інакше, але краще довірити діагностику фахівцям в автосервісі, тому що у них є все необхідне обладнання і відповідні навички.

Дивіться також:  Як зняти бачок омивача? 4 простих етапу з демонтажу і заміні

Деформація або грижа шин з легкістю визначається візуально. З цим не повинно виникнути жодних проблем. Якщо ж видимих дефектів немає, то можна демонтувати колесо і оглянути його внутрішню поверхню.

Рішення проблеми

Перед ремонтом треба поставити автомобілю конкретний «діагноз». Якщо зносилися гальмівні диски, то для лагодження цієї поломки існує 2 способи:

  • заміна;
  • проточка.

Замінивши деталі гальмівної системи, можна вирішити проблему вібруючого керма повністю і надовго. Якщо ж звернутися до проточці, то вона дозволяє заощадити, але поломка може виникнути знову через деякий час.

Змінювати елементи бажано одночасно з двох сторін. Так можна домогтися максимального ефекту від ремонту і повністю усунути биття рульового колеса. Деформація супортів, наконечників рульової тяги передбачають повну заміну пошкодженої деталі. Всі маніпуляції, пов’язані із зміною їх конфігурації, не принесуть ніякої користі.

Висновки

Будь-яка поломка автомобільного транспорту потребує термінового та якісному ремонті. Важливо розуміти, що всі деталі, особливо в ходовій системі, схильні до дуже значних і постійних навантажень. Відмовляючись від ремонтних робіт, можна зіткнутися з величезними фінансовими витратами в майбутньому. Крім того, це може позначитися на безпеці експлуатації транспортного засобу. Вібрація керма також згубно позначається на зручності керування машиною.