Вкладиші корінні і шатунні: 4 причини несправності і установка

Плавне обертання з мінімальним тертям колінчастого валу і хід шатунів забезпечують вкладиші корінні і шатунні, які виконують функцію підшипників. При появі вироблення утворюється зазор між вкладишем і робочою поверхнею колінчастого валу, при роботі двигуна з’являється характерний стукіт.

Сучасний двигун є досить складним пристроєм, що складається з великої кількості деталей. Одним із найважливіших вважається колінчастий вал і всі пов’язані з ним деталі, які передають енергію згоряння палива на колеса, надаючи їм обертання. Складовою частиною коленвала є вкладиші корінні і шатунні, які під час роботи мотора першими приходять в рух.

Що таке вкладиші коленвала

Вкладиші колінчастого вала являють собою підшипники ковзання для обертаючих вал шатунів. Обертання тут є наслідком мікроскопічного вибуху, що відбувається в камерах згоряння рухових циліндрів.

Висока швидкість і великі навантаження, які виникають у даній системі, змушують зробити тертя деталей між собою мінімальним, інакше двигун практично миттєво вийде з ладу. А допускати цього не можна категорично. Що ж допомагає захистити мотор?

Щоб цього не сталося, значущі деталі двигуна мають тонку масляну плівку, яка забезпечується особливою мастильної системою автомобільного мотора. Поява такого захисту можливо тільки при досить сильному тиску масла. Тобто вкладышевые деталі коленвала дають деяку захист, продовжує термін експлуатації такої важливої частини.

Додатково рекомендуємо прочитати детальну статтю нашого фахівця, в якій розповідається про те, як відбувається шліфування колінвала.

Бувають шатунні і корінні вкладиші коленвала. Перші розташовуються між його шатунами і шийками. Корінні мають аналогічну роль, але їх розташування відповідає простору між коленвалом і його проходом через корпус двигуна внутрішнього згоряння.

Причини поломки

З-за високих навантажень дані частині коленвала мають підвищений ризик поломки. Основними причинами проблем, що виникають з даними елементами є їх фізичний знос і провертання. Перша вважається природною поломкою, оскільки з часом вони мають властивість стиратися, це веде до більшого ходу валу і зниженою подачі масла з-за низького тиску.

Дивіться також:  Інжектор - що це таке? 5 елементів паливної системи, типи

Друга ситуація відбувається тому, що пластина вкладышевого елемента занадто тонка і при провертанні він злипається з шийкою коленвала. Це фактично веде до поломки двигуна. Причини другого випадку можуть бути такими:

  • граничні показники в’язкості мастила, попадання в неї шкідливих домішок або повна відсутність такої;
  • погане натяг для поставлених підшипникових кришок;
  • мастило занадто рідка;
  • двигун часто експлуатується в умовах регулярних перевантажень.

Все це веде до поломки зазначених компонентів і фактично унеможливлює експлуатацію двигуна. Тому важливо при виявленні вказаної несправності замінити поламані деталі новими і зробити їх повноцінну установку.

Порядок установки

Найчастіше ставлять дані елементи в автомайстерень, де працюють досвідчені фахівці. Однак, якщо людина має певні навички в плані ремонту і добре вміє поводитися з інструментами, то можна спробувати поставити елементи коленвала самостійно. Для цього необхідно дотримуватися такий порядок дій:

  1. Перевіряється зазор між валом і вкладишем. Тут використовується пластмасова дріт. Її затягують із зусиллям 51 ньютон на метр і після цього за ступенем сплющивания дроту визначають наявний зазор. Якщо такий більше номінального, то потрібна заміна вкладиша.
  2. Всі шатуни знімаються з рейок, колінвал демонтується і розточується. Потім підбирається ремонтний елемент. Проводити зазначені процедури слід на центростремителе, також важливо мати мікрометр.
  3. Після підбору елемента проводиться зворотний монтаж коленвала. Вставляються в свої посадкові місця компоненти і закручуються кришки корінних підшипників.
  4. Ставиться колінвал і шатуни назад. Змащуються вкладиші маслом і закручуються їх кришки. В результаті процес повністю завершується, вкладиші будуть працювати тривалий час.

Безпосередня установка таких елементів займає порівняно малу кількість часу порівняно з підготовчими заходами і додатковими роботами. А це означає, що при наявності великого бажання і відповідних навичок кожен може вставити вкладиші власними силами.

Дивіться також:  Як полагодити автокондиціонер? 5 причин несправності

Висновок

Колінчастий вал вважається важливою і вельми дорогої деталлю автомобіля, яка працює під неймовірно великими навантаженнями. Тому важливо зробити все для того, щоб продовжити період його експлуатації. Своєчасною мірою стане розточування валу і правильна заміна вкладишів. Все це допоможе зробити елементи механізму більш гладкими і міцними, щоб вони були практично відразу готові до роботи.

Вкладиші можна придбати як окремо, так і в комплекті. Важливим моментом тут буде те, що для кожного автомобіля є стандартні вкладиші, які допомагають у подальшому підбирати схожі за своїми характеристиками елементи. Вдалої експлуатації двигуна і автомобіля в цілому!