Як перевірити лямбда-зонд мультиметром? 4 послідовних етапи

Детальна інструкція, як перевірити лямбда-зонд мультиметром в гаражних умовах і виправлення дрібних несправностей, пов’язаних з роботою датчика.

Лямбда-зонд являє собою датчик концентрації кисню. Механізм дозволяє оцінити об’єм кисню, який не встиг згоріти. Пристрій розташовується у випускному колекторі перед каталізатором. Сигнал цього датчика надходить в електронний блок управління системи упорскування палива. Даний блок оптимізує склад горючої суміші, контролюючи подачу палива в циліндри двигуна. Необхідність в лямбда-зонд виникає з-за жорстких екологічних норм, що поширюються на автомобілі. Оптимальний склад суміші палива і повітря — 14,7 частини повітря і 1 частина палива. Цим показником обумовлена ефективність згоряння паливоповітряної суміші.

Пристрій, зовні нагадує необхідну деталь, але досить часто у автовласників виникають проблеми в двигуні. Тому важливо знати, як перевірити лямбда-зонд мультиметром.

Лямбда-зонд: ознаки несправності

Такого виду датчики виходять з ладу не відразу, тому перед їх поломкою можна виділити характерні ознаки:

  • падіння або плаваюче поведінка обертів двигуна на холостому ходу;
  • автомобіль починає смикатися, після запуску двигуна чути дивні звуки;
  • знижується потужність двигуна, при натисканні на педаль подачі палива автомобіль реагує з затримкою;
  • двигун перегрівається швидше і сильніше, збільшується витрата палива;
  • вихлопні гази стають більш токсичними.

Додатково рекомендуємо прочитати статтю нашого фахівця, в якій розповідається про те, що таке обманка на лямбда-зонд.

Якщо датчик все-таки вийшов з ладу, то якість надходить в двигун палива сильно погіршуються. Звідси виникає безліч проблем. Причини некоректної роботи лямбда-зонда бувають самі різні:

  1. Ланцюг напруження працює неправильно, чутливість наконечника датчика знижується.
  2. Якість палива дуже низька, в ньому міститься багато заліза і свинцю. Такі речовини налипають на платинові електроди датчика і приводять його в непридатність.
  3. Система підігріву лямбда-зонда функціонує некоректно. Дані видаються неточні.
  4. Корпус регулятора перегрівається. Це відбувається із-за невірно встановленого кута випередження запалювання.
  5. Маслос’емниє кільця зношені, з-за чого у вихлопну трубу надходить моторне масло, шкідливу датчик.
  6. Багаторазовий запуск двигуна виробляється занадто часто.
  7. Для установки лямбда-зондів використовуються силіконові герметики з будівельних магазинів.
  8. Рівень компресії в циліндрах двигуна порушується, з-за чого відбувається нерівномірний згорання паливної суміші.
  9. Інжекторні форсунки забиті.
Дивіться також:  Як поміняти радіатор пічки на ВАЗ-2110? 2 можливі способи монтажу

Як перевірити лямбда-зонд?

Перевірка лямбда-зонда здійснюється з допомогою мультиметра і тестера. Перевіркою не варто нехтувати, якщо існують перераховані вище ознаки його несправності.

Перевірка лямбда-зонда мультиметром найбільш універсальна. Для перевірки накальной спіралі від колодки від’єднуються контакти 3-го і 4-го роз’ємів і підключаються до затискачів кінці приладу. Опір спіралі має становити не менше 5 ом. Перевірка також дозволяє визначити чутливість наконечника датчика. Для того, щоб дізнатися ці параметри, необхідно розігріти двигун до 80 градусів за Цельсієм:

  1. Перед перевіркою датчика варто переконатися у відсутності його сильного забруднення, наявності сажі та пилу. З допомогою шматка дрантя видаліть всі чужорідні елементи.
  2. Разгоните двигун до 3 000 оборотів в хвилину і утримуйте цей рівень протягом 3 хвилин для розігріву датчика.
  3. З’єднайте щуп приладу зі знаком мінус з масою автомобіля, а зі знаком плюс — з виходом лямбда-зонда.
  4. Перевірте показання мультиметра. Вони не повинні заходити за межі від 0,2 до 1 вольт. Також вони повинні оновлюватися раз на 10 секунд.

Натискайте на педаль акселератора і відпустіть її при показанні мультиметром значення 1 вольт. Якщо значення різко впаде до нуля, то датчик в порядку. Якщо дані на дисплеї не скачуть, а підтримуються на рівні від 0,4 до 0,5 вольт, то датчик несправний. Вимкніть двигун і перевірте всю проводку, пов’язану з запалюванням і реле.

Якщо напруга повністю відсутній, то проблема криється в контактах.

Деякі автомобілі забезпечені просунутої бортовою системою з різними режимами. Різні сигнали можуть вказувати на ті чи інші несправності:

  • 0130 – свідчення датчика невірні;
  • 0131 – сигнал, що надходить з датчика, занадто слабкий;
  • 0133 – лямбда-зонд повільно реагує;
  • 0134 – реагування приладу відсутня;
  • 0135 – несправність нагрівача лямбда-зонда;
  • 0136 – заземлення другого датчика замкнуто;
  • 0137 – другий датчик видає занадто слабкий сигнал;
  • 0138 – занадто високий сигнал другого датчика;
  • 0140 – обрив лямбда-зонда;
  • 1102 – неможливо вважати показники, тому що опір елемента занадто низька або зовсім відсутня.
Дивіться також:  Вібрація при гальмуванні: 4 причини і 2 способи розвязання проблеми

Ремонт лямбда-зонда

У разі, якщо прилади вказали на несправність датчика, його ремонт можна провести самостійно. Якщо проблема полягає в контактах ланцюга, то необхідно відшукати місце їх розриву і перевірити на предмет окислення. Сигнал може надходити від блоку живлення. WD-40 допоможе впоратися з окисленням контактів.

При утворенні нагару на корпусі лямбда-зонда необхідно прочистити всі елементи системи. Для цього знадобляться спеціальні речовини для видалення іржі. Етапи чищення:

  • очищення датчика виконується в декілька етапів;
  • нагрійте корпус лямбда-зонда до 50 градусів за Цельсієм і демонтуйте його;
  • зніміть захисний ковпак;
  • вимочуйте датчик в ортофосфорної кислоти протягом 30 хвилин;
  • обполосніть лямбда-зонд у воді, висушіть і поставте на місце.

Різьба пристрою повинна бути оброблена спеціальним засобом для підвищення герметичності. У цьому разі не можна використовувати силіконові герметики. У разі повної поломки пристрою придбайте в спеціалізованому магазині нове. Вартість лямбда-зонда коливається від 1 000 до 3 000 рублів. Щоб збільшити термін служби датчика і паливної системи в цілому, не використовуйте неякісне паливо.