Як підтягнути ручник на Ладі Калині? 3 причини несправності

По закінченню часу перестає працювати стоянкове гальмо, тому багатьох власників цікавить питання: як підтягнути ручник на Калині? Процедура регулювання нескладна, цілком під силу кожному водієві і не вимагає спеціального інструменту. Потрібно тільки наявність естакади, підйомники або оглядової ями і три ключа.

Ручне гальмо є необхідністю, а не розкішшю, як багато хто вважають, задовольняючись залишенням машини на стоянку за допомогою вимикання передачі. Автомобіль тим не менш не вважається повністю справним, якщо у нього не працює стоянкове гальмо — це закладено Правилами дорожнього руху. На різних автомобілях процедура підтяжки відрізняється і далеко не всі знають, наприклад, як це зробити на Ладі Калині.

Важливість справності

Більшість водіїв рідко користуються стоянковим гальмом, покладаючись на надійність встановлення автомобіля «на трансмісію» — включивши нижчу передню або задню передачу. Це в якійсь мірі вирішує проблему, але не завжди.

Коли цього не варто робити?

  1. При парковці або аварійної зупинки машини на підйомі або схилі. В такому випадку машину утримують комбіновано: як на швидкості (передачі), так і на ручному гальмі.
  2. При не дуже вдалому розвороті на вузькій дорозі, особливо коли машина вже трохи просунулася в кювет (задом або передом). Це особливо властиво недосвідченим водіям.
  3. При стоянці на світлофорі в очікуванні зеленого світла — щоб не тримати машину гальмами.
  4. При вимушеному рушанні з місця на підйомі і т. д.

Можливо, вас також зацікавить стаття нашого фахівця, в якій детально описується датчик положення колінчастого валу.

Без ручного гальма не зробити так званий «поліцейський розворот» — це іноді потрібно, і не тільки однієї поліції, оскільки ситуації на дороги можуть виникнути різні.

Він необхідний навіть досвідченому водієві, не говорячи вже про новачків.

Способи перевірки

Ручник на більшості авто повинен утримувати автомобіль при 25-процентному ухилі за умови, що він при затягуванні видасть від трьох до п’яти клацань храповика.

Якщо їх більше, то це вірний сигнал того, що настала пора його регулювання.

Інші способи перевірки:

  1. Поставивши машину на рівну площадку, потрібно натягнути ручник на Ладі Калині. Важіль перемикання передач слід встановити в нейтральне положення. Далі потрібно спробувати зрушити автомобіль з місця. Якщо ця спроба вдалася, то регулювання ручника на Калині потрібно зробити, не відкладаючи цей захід в довгий ящик.
  2. Старий, як світ спосіб: спробувати рушити з місця при затягнутому стоянковому гальмі. Якщо машина буде «вставати на диби» — спробу слід припинити, оскільки в такому випадку натяжка ручника на Калині в повному порядку. Цей метод, правда, не все схвалюю. Але з таким стикалися всі, хто хоч раз та забув про ручнику, коли рушав з місця.
Дивіться також:  Фільтр тонкої очистки: будову, розташування та 4 різновиди

Можна ще, завісивши колеса, спробувати провернути їх по черзі самостійно при затягнутому ручнику. Якщо колесо вкрай важко прокрутити, то гальма не потребує підтяжки, а коли надто легко — то пора це виправити.

Інструмент для роботи

Будь-яка робота, пов’язана з ремонтом та обслуговуванням автомобіля, вимагає, як правило, використання певного набору інструментів, і натяжка ручника на Калині не є винятком із загальних правил. Інструменти:

  • ключі № 10 та № 13;
  • головка з подовжувачем № 13;
  • тріскачка.

Звичайно, можна обійтися і мінімумом, наприклад, двома ріжковими ключами, але таким інструментом буде працювати не дуже-то зручно, та й справа не прискориться.

Звичайно, можна просто піднявши домкратом авто, і поставити його на козелках або колодках. Це, правда, не зовсім безпечно, так і працювати так не дуже зручно. Кращими рішеннями є:

  1. Оглядова канава.
  2. Підйомник.
  3. Естакада.

Для того, щоб справити натяжку ручника на Калині, потрібно загнати машину на естакаду або оглядову канаву (автовласник чи має підйомник). Подальша послідовність дій:

  1. Включити першу передачу і повністю відпустити стоянкове гальмо.
  2. Перебуваючи під машиною, треба насамперед за допомогою ключа на 10 відкрутити всі чотири болти, які кріплять захисний кожух пристрою.
  3. Для того, щоб було зручніше працювати, потрібно зняти з гака кріплення глушника гумову підвіску — «пряник» на сленгу водіїв.
  4. Захисний кожух необхідно зрушити вперед, забезпечивши доступ до регулировочному вузла, який служить для того, щоб підтягти ручник на Калині. На СТО слюсарі використовують спеціальний довгий ключ з шарнірним з’єднанням, щоб не знімати з підвісу глушник і прискорити весь процес.
  5. Потім треба зафіксувати ріжковим ключем № 13 регулювальну гайку. Далі головкою на 13 відкрутити контргайку, яка і забезпечує надійну фіксацію регулювання. Провертаючи регулювальну гайку у напрямку закручування, підтягують трос. Час від часу треба перевіряти кількість клацань храповика натяжного пристрою. Довівши кількість таких до чотирьох-п’яти, варто перевірити ручного гальма в дії.
  6. Підняти задні колеса домкратом, потрібно провернути кожна по черзі. При цьому гальмівні барабани повинні обертатися вільно, трохи зачіпаючи гальмівний барабан — це буде чути — а при підтяжці троса повністю обертання коліс руками не представляється можливим. Або можна спробувати, опустивши задні колеса і прибравши домкрат, зрушити машину з місця при натягнутому тросі всі ці способи вже описувалися вище.
Дивіться також:  Ремонт тріщини на лобовому склі автомобіля: 7 етапів і 15 рад

Можливо, що все ж доведеться ще підтягнути ручник на Ладі Калині або, навпаки, послабити, щоб досягти правильного регулювання.

Якщо все гаразд, то треба затягнути контргайку головкою, притримуючи при цьому регулювальну гайку, для того, щоб не збилася регулювання.

Після цього ставиться на місце кожух.

При затягуванні гайок, що кріплять кожух, робити це слід без зайвого фанатизму, щоб не відірвати шпильки, які кріпляться до днища кузова. Вони приварені точковою зваркою і можуть не витримати занадто великого зусилля.

Перед закручуванням гайок слід не забувати про те, що під кожну з них треба поставити по одній гроверной шайбі — це запобіжить самоотвинчивание.

Для того, щоб робота йшла швидше, простіше і не доводилося вилазити без кінця з оглядової канави, пересідаючи в салон машини для перевірки натягу троса шляхом підрахунку клацань, бажано мати напарника, який допоможе у цьому нескладному справі.

Буває, що, незважаючи на правильність дій, відрегулювати стоянкове гальмо не виходить. Можливі причини у такому разі наступні:

  • знос гальмівних колодок задніх коліс;
  • знос гальмівних барабанів задніх коліс;
  • граничний знос троса або його заклинювання.

Для того, щоб зрозуміти причину, потрібно знову підняти задні колеса домкратом, поставивши автомобіль на першу швидкість.

Знявши барабани, переконатися в справному чи ні стані гальмівні колодки і барабани. Товщина накладок повинна бути не менше чотирьох міліметрів, а знос барабанів — не позамежним.

Якщо і тут все нормально, то буде потрібно заміна троса ручного гальма.

Заміна троса

Зрозуміло, що перш, ніж міняти трос, треба придбати новий. Бажаний оригінал цього елемента, а не копійчана його підробка, якими рясніє сучасний автомобільний ринок. Дешевий трос може бути не зовсім тієї довжини і до того ж низької якості, що призведе до швидкого його зносу, тобто витяжці.

Дивіться також:  Система живлення дизельного двигуна: 6 несправностей і ремонт

Щоб не перетворити своє дозвілля у вічний ремонт гальмівної системи автомобіля, треба зробити правильну покупку в спеціалізованому магазині. Як поміняти трос:

  1. Зафіксувати передні колеса колодками, що виключають відкат.
  2. Підняти задні колеса домкратом і встановити задню вісь автомобіля на козелки.
  3. Ключем на 7 відкрутити два гвинти, що фіксують гальмівні барабани.
  4. Перевернути обидва гвинта і знову закрутити на місце — це допоможе демонтувати барабани. Знявши їх, треба зробити ретельний огляд не тільки колодок і барабанів, але і робочого гальмівного циліндра: він повинен не підтікати і мати цілі пильовики. Поршенька ж у справному стані вільно переміщаються без заклинювання.
  5. Знімається кожух ручного гальма. Його знову потрібно відкрутити.
  6. Зняти кріплення глушника і відсунути кожух вперед.
  7. Відкрутити гайку і контргайку і повністю зняти планку.
  8. Вибити запресовані тросики з посадкових місць.
  9. Зняти кожух захисту паливопроводів, відкрутивши три гайки.
  10. Встановити новий трос.
  11. Далі колодки встановлюються на місце разом з розпірною планкою і верхній поворотною пружиною. Встановлюючи колодки, потрібно переконатися в тому, що їх верхні кінці потрапили в прорізі гальмівного циліндра.
  12. Одягається нижня поворотна пружина.
  13. Ставиться на місце і прикручується барабан кожного колеса.

Встановлюються на місце колеса. Проводиться регулювання натягу троса.

Часто погана робота стоянкового гальма відбувається з-за нерівномірного розподілу навантаження на задні барабани. Часто злам обплетення ручника дає можливість потрапляти вологи всередину обплетення троса, що призводить до посиленої корозії і заклинювання останнього. Щоб цього не відбувалося, потрібно періодично проводити його огляд і при необхідності відновити пошкоджену ізоляцію.

Справний ручник може також знадобитися у випадку відмови основної гальмівної системи. Звичайно, гальмування стоянковим гальмом не дасть того ж ефекту, але у випадку необхідності допоможе хоч якось уповільнити рух автомобіля і допомогти уникнути аварії.

Безаварійної їзди і удачі на дорогах!