Заміна сальника коленвала: 3 інструкції для переднього і заднього сальників

Своєчасна заміна сальника коленвала є одним з основних умов надійної і безперебійної роботи будь-якого двигуна автомобіля. Цю процедуру може провести будь-який автомобіліст, дотримуючись інструкцій і маючи необхідні інструменти. Заміна сальника — нескладна процедура, однак вимагає істотних тимчасових витрат.

Двигун — головне пристрій транспортного засобу, коректна робота якого передбачає забезпечення спеціальних умов. В процесі його експлуатації всі деталі повинні досить добре змазуватися моторним маслом. Така необхідність пов’язана з тим, що використання масел відповідної якості зменшує тертя під час роботи рухомих деталей, продовжуючи термін служби механізму.

Для коректної роботи двигуна необхідно забезпечити мастило його деталей, що рухаються, які виходять за корпус двигуна. Однією з таких деталей є колінчастий вал, частина якого з’єднується з маховиком. При виведенні подібних елементів назовні, мастило може протікати через отвір. З метою запобігання таких проблем використовують спеціальні пристосування у вигляді сальников. Їх призначенням є запобігання протікання мастила з представлених механізмів. Тому своєчасна заміна сальника коленвала так необхідна для будь-якого автомобіля, щоб уникнути виходу з ладу його двигуна.

Види і розташування сальников на колінчастому валі

Сальники використовують в різних елементах автомобіля, в тому числі і в колінчастому валі. Вони забезпечують такий стан, щоб мастильна рідина не покидала двигун. Елемент виготовлений у формі кільця з еластичною внутрішньою кромкою, а також має жорстку зовнішню обойму. Для посилення внутрішньої кромки використовується пружина. Вона перешкоджає виходу олії назовні. Встановлені в будь-якому авто пристосування можуть бути двох типів:

  1. Задній сальник. Відрізняється великою зносостійкістю, що відбивається на термінах експлуатації, рівнозначних періоду використання транспортного засобу. Має громіздкі габарити.
  2. Передній сальник. Пристосування за розмірами трохи менше, а також більш схильне до зношування. Модуль знаходиться в кришці масляного насоса. Для отримання доступу до нього необхідно від’єднати елемент ременя ГРМ. Сам сальник розташований під нижнім шківом колінчастого вала.

Як показує практика, вихід з ладу переднього сальника відбувається набагато частіше. У процесі тривалої експлуатації він може втратити бажану еластичність, що приводить до появи тріщин і протікання масла. Все це створює для водія додаткові проблеми. В силу цього, передні сальники відносять до елементів, які необхідно періодично перевіряти з подальшою заміною.

Дивіться також:  Важіль передньої підвіски: функції і 3 основні несправності вузла

Огляд з метою виявлення місця витоку масла

Якщо є підозра некоректної роботи представленого пристосування, водієві в першу чергу буде потрібно встановити, який саме сальник дав текти. Якщо вада спостерігається в задній частині двигуна, потрібно провести візуальний огляд піддону і блоку коробки перемикання передач. Для того, щоб визначити, чи є витік робочої рідини, необхідно капнути на піддон трохи води і поспостерігати: якщо тече трансформаторне масло — воно буде розпливатися по поверхні, моторне — триматися цілісної краплею.

Радимо також прочитати статтю нашого фахівця, в якій докладно розповідається про те, чому машина смикається при розгоні.

Причини протікань

Найпоширенішими причинами протікання сальников є наступні фактори.

  1. Досягнення пробігу 100 тисяч кілометрів. У таких ситуаціях під впливом вібраційного впливу коленвала зношується внутрішня частину сальника. Внаслідок цього, він перестає щільно прилягати до коробки і буде сприяти протікання робочої рідини.
  2. Пересихання сальника, що пов’язано з використанням неякісного масла. Найчастіше таке виникає, якщо довго тримати робочу рідину в умовах знижених температур.
  3. Погана якість деталі або її неправильне встановлення, які теж не варто виключати як причину поломки.
  4. Несправності в самому двигуні. Найбільш поширеною поломкою в такому випадку є підвищення тиску картерних газів, що призводить до зміщення сальника.
  5. Протікання масляного фільтра, в результаті чого проблему навряд чи вдасться вирішити тільки заміною сальника.

Зверніть увагу. Задні і передні сальники має певні відмінності, що пов’язано з конструкцією двигуна. Тому, їх заміна не рівнозначна за складністю. Процес обслуговування не складе особливих труднощів для досвідченого водія. Проте новачкам, які не розуміються на особливостях роботи двигуна, процедура не завжди буде під силу.

Заміна переднього сальника коленвала

Заміна будь-якої деталі або вузла транспортного засобу завжди проходить у два етапи: зняття старого зношеного модуля і установка нового. Сальники коленвала не будуть винятком. Подібний ремонт не обійдеться без молотка з викруткою, однак перед тим, як приступити до роботи, потрібно запастися необхідним інструментом для здійснення наступних процедур: зняття приводу газорозподільного механізму, витяг кришки головки блоку циліндрів. Сам процес заміни для переднього сальника складається з трьох кроків.

Дивіться також:  Ремонт Нива Шевроле своїми руками: 9 проблемних вузлів авто

КРОК 1. Першочергово знімається ремінь газорозподільного механізму з усіх шківів. Після цього за допомогою двох плоских викруток піднімається шків зубчастий типу, який потрібно зняти з носка колінчастого.

Займається ремонтом автолюбителю не варто забувати про шпонку, яку треба витягти з допомогою викрутки для того, щоб вона не загубилася.

КРОК 2. Використовуючи викрутку витягується зносився елемент з кришки, після чого вона змащується моторним маслом. Для нового сальника необхідна така ж обробка робочою рідиною.

КРОК 3. Займається ремонтом автолюбитель повинен запресувати новий сальник в потрібне місце з допомогою труби певного діаметра або оправки. Поле цього повторюється у зворотному порядку все, що вказано в першому кроці.

Заміна заднього сальника коленвала

Заміна заднього сальника коленвала проводиться на оглядовій ямі або із застосуванням підйомника. Робота передбачає зняття коробки перемикання передач. Під час такої процедури слід додатково оглянути всі прилеглі вузли. Це пов’язано з тим, що витяг коробки передач варто віднести до досить складним і трудомістким процесам. В силу високої зносостійкості заднього сальника вдаватися до таких дій доводиться вкрай рідко.

Заміна сальника для задньопривідних транспортних засобів

КРОК 1. В першу чергу здійснюється зняття карданної передачі, з подальшим відокремленням стартера і робочого циліндра зчеплення (витягується разом зі шлангом).

КРОК 2. Від’єднується трос спідометра, провід жабки заднього ходу. Після цього потрібно звільнити кулісу коробки передач в салоні транспортного засобу.

КРОК 3. Знімаються болти для з’єднання КПП і двигуна. Після цього витягується поперечка (заднє кріплення) коробки передач.

У деяких випадках виникає необхідність зняття труби глушника. Це дозволить спростити завдання по зняттю потрібних деталей. У разі самостійного здійснення ремонту, автолюбителю необхідно попередньо підготувати підставу, на яке буде опускатись КПП (можна використовувати звичайну дошку, розташовану поперек оглядової ями).

Дивіться також:  Бортовий компютер ВАЗ-2114: встановлення, огляд 2 популярних моделей

Після зняття кошика і диска зчеплення, маховика і щита буде забезпечений безперешкодний доступ до сальнику. Заміна сальника коленвала здійснюється з допомогою саморіза, який виставляється на край з поступовим вворачиванием в нього. Попередньо по інструменту необхідно трохи вдарити, для того, щоб він легше пішов в метал. Найбільш вдалим буде використання пристосування, що застосовується під час ремонту квартир з метою кріплення профілю.

Після декількох витків закручування зносився сальник витягують з використанням плоскогубців. У деяких випадках для досягнення більшого ефекту можна використовувати кілька саморізів.

Заміна сальника для передньопривідних автомобілів

Спочатку знімається ліве переднє колесо. Перед цим треба послабити гайку півосі, яка в кінцевому підсумку буде повністю відкручені. Це дозволить зрушити з півосі стійку. Іноді доводиться знімати палець рульової у скріпленні.

Проводить ремонт водій як варіант також може розглянути зняття заднього корпусу, після чого його разом з сальником можна буде встановити на місце. Подібні маніпуляції є більш трудомісткими і можуть закінчитися пошкодженням прокладки корпусу сальника, що призведе до протилежного результату.

Попутно з заміною сальника необхідно оглянути підшипник в коленвале, в який входить первинний вал коробки передач: коли він заїдає і шумить при провертанні — потрібно ставити новий.

Після завершення заміни сальника всі процедури потрібно здійснити з точністю до навпаки.

Висновки

Використання сальников у транспортному засобі пов’язане з необхідністю забезпечення циркуляції змащувальних рідин. Стан такого елемента безпосередньо впливає на умови роботи двигуна, у зв’язку з чим систематичний огляд буде не зайвим. У тому випадку, коли сальник втратив свою функціональність, доведеться займатися його заміною. Ремонт хоч і не складний, але вимагає істотних тимчасових витрат.